Tüm önerilerimizi bağımsız olarak değerlendiriyoruz. Bağlantılarımız aracılığıyla yapılan satın alma işlemleri bize komisyon kazandırabilir.
Tarihin en çok eleştirilen video oyunlarına, kusurlarına, oyuncu tepkilerine ve öğrenilen derslere derinlemesine bir bakış.
Yenilik ve heyecanın çoğu zaman ön plana çıktığı video oyunlarının geniş dünyasında, zaman zaman o kadar kötü uygulanmış bir oyun ortaya çıkıyor ki, yanlış sebeplerden dolayı efsane oluyor.
Bu tür oyunlar dijital eğlenceye katkılarından ziyade öğretici hikâyeleriyle hatırlanıyor. Bu makale, pek çok kişinin şimdiye kadar yapılmış en kötü video oyunu olarak gördüğü oyunu iki önemli ikincilikle birlikte inceliyor.
Rezil: Dünya Dışı ET
Dünya Dışı ET için Atari 2600 şimdiye kadar yaratılmış en kötü video oyunu olarak kabul ediliyor. 1982’de piyasaya sürülen bu oyun, Steven Spielberg’in gişe rekorları kıran filminin başarısından yararlanmak için aceleyle piyasaya sürüldü. Ancak, 1983’te video oyunu endüstrisinin anıtsal çöküşüne katkıda bulundu.
Genellikle “şu kaza” olarak anılan kazavideo oyunu kazası” ya da “Atari şoku” video oyunu pazarında yaklaşık iki yıl süren önemli bir düşüşe işaret ediyordu. Piyasadaki aşırı doygunluk, çok sayıda düşük kaliteli oyun ve tüketici güveni eksikliğinin tetiklediği sektör, gelirde ciddi bir düşüş gördü – 1983’te yaklaşık 3,2 milyar dolardan 1985’te yaklaşık 100 milyon dolara. Amerikan video oyunu şirketleri, özellikle de Atari gibi bu konuda öncü olanlar ciddi mali zorluklarla karşı karşıya kaldı.
Bu çöküş yalnızca büyük işten çıkarmalara ve yeni oyunların üretiminde keskin bir düşüşe yol açmakla kalmadı, aynı zamanda video oyunu inovasyonunun merkez üssünü Amerika Birleşik Devletleri’nden Japonya’ya kaydırarak aşağıdaki gibi şirketlerin önünü açtı: Nintendo’nun Ve Sega oyun dünyasının bir sonraki çağına hükmetmek. İyileşme yavaştı ve oyun kalitesi için daha yüksek standartlar ve pazara giriş üzerinde daha sıkı kontrollerin getirilmesi de dahil olmak üzere sektörde önemli bir yeniden yapılanma yaşandı.
Bunu söylemek güvenli Dünya Dışı ET ve aynı derecede düşük kalibreli diğer başlıklar, ortaya çıkan olayların ayrılmaz bir parçasıydı.
Oynanış ve Tasarım Kusurları
Oyun, oyunculara gezegenler arası bir telefonun parçalarını toplamak için adı geçen uzaylı ET’yi çeşitli ekranlar boyunca yönlendirmekle görevlendirdi. Amaç evi aramaktı, ancak kafa karıştırıcı mekanikler ve zayıf kontroller oyun oynanışına gölge düşürdü. Oyuncular kendilerini sıklıkla kaçınılmaz çukurlara düşerken buldular ve bu da sürekli hayal kırıklığına ve yönelim bozukluğuna yol açtı. Grafikler, o zamanın standartlarına göre bile ilkeldi ve izleyicinin ilgisini çekmek ya da muhtemelen kalitesiz oynanış mekaniklerinden dikkati dağıtmak için çok az şey yaptı.
Mali ve Kritik Karşılama
ET’nin başarısızlığı muazzamdı. Atari üretildi milyonlarca kartuşama satışlar çok kötüydü. Atari’nin satılmamış stok fazlası ile birlikte binlerce kartuşu New Mexico’daki bir çöp sahasına gömdüğü iddia edildi; bu hikaye o zamandan beri video oyunu folklorunun bir parçası haline geldi. Şaşırtıcı mali kayıplar, Atari’nin gerilemesine ve 1983’te sektörün daha geniş anlamda gerilemesine katkıda bulundu.
Miras
Kötü şöhretine rağmen ET, oyun geliştirme konusunda kritik dersler sunuyor; özellikle de kaliteli oyun yerine pazarlama son tarihlerine öncelik vermenin riskleri. Oyun tasarımı ve üretiminde ne yapılmaması gerektiğine dair bir çalışma olmaya devam ediyor.
İkinci: Süpermen 64
1999’da Nintendo 64’te piyasaya sürüldü. Süpermen 64 sıklıkla tüm zamanların en kötü video oyunlarından biri olarak gösteriliyor. Sevilen DC süper kahramanını hayata geçirmeyi amaçlıyordu ancak bunun yerine teknik sorunları ve kusurlu tasarımı nedeniyle neredeyse oynanamayacak bir deneyim sundu.
Teknik Sorunlar ve Oynanış
Superman 64 ciddi grafiksel aksaklıklar, yanıt vermeyen kontroller ve kafa karıştırıcı hedeflerle boğuşuyordu. Oyunun ana mekaniği, havada asılı duran halkaların arasından uçmayı içeriyordu; bu, kötü kullanım ve sık sık yaşanan kırpma sorunları nedeniyle neredeyse imkansız hale gelen bir görevdi. Oyunun sis yoğun ortamları, konsolun sınırlamalarını aşmak için tasarlanmıştı, bunun yerine daha da ileri gitti. deneyimden uzaklaştı.
Resepsiyon ve Miras
Eleştirmenler ve oyuncular, Superman 64’ü gösterişten ve eğlenceden yoksun olduğu için eleştirdiler. Popüler bir medya serisinin bir video oyununa nasıl uyarlanmayacağının en iyi örneği olarak hizmet ediyor. Tüm hırslarına rağmen oyun Süpermen’in özünü yakalamakta başarısız oldu, bunun yerine kaçırılan potansiyel ve kalite kontrolün önemi oyun geliştirmede.
İkincilik: Big Rigs: Yol Üstü Yarışı
2003’ler Büyük Makineler: Yolun Üstünde Yarış, en kötü video oyunlarının listesini tamamlıyor; temel oyun mekaniğini tamamen göz ardı etmesi ve oynanış hedeflerinin tamamen yokluğuyla ünlüdür. PC için çıkan bu yarış oyunu neredeyse işlevsiz kalacak kadar bozuktu.
Oynanış Eksiklikleri
Big Rigs’de oyuncuların çeşitli parkurlarda kamyonlarla yarışması gerekiyordu, ancak oyun tamamlanmamış bir şekilde piyasaya sürüldü. Yarışacak gerçek bir rakip yoktu; rakip araçlar hareketsizdi. Fizik uygulanmadı; kamyonlar sonsuz hızlara ulaşabiliyor ve çarpışmadan nesnelerin içinden geçebiliyordu. En meşhuru, oyuncuların haritadan çıkıp sonsuz bir boşluğa doğru gidebilmesiydi.
Kritik Boşluk
Oyun evrensel olarak olumsuz eleştiriler aldı ve eleştirmenler, tamamlanmış bir üründen çok kötü yapılmış bir demo gibi hissettirdiğini belirtti. O günden bu yana, geliştiricilere ve oyunculara ticari oyun sürümlerine ilişkin minimum beklentileri hatırlatan, düşük kalitenin bir göstergesi haline geldi.
Video oyunlarının tarihi inişler ve çıkışlarla doludur, ancak oyunlar Dünya Dışı ET, Süpermen 64Ve Big Rigs: Yolda Yarış endüstrinin ne kadar kötüye gidebileceğinin kesin hatırlatıcıları olarak hizmet ediyor.
Düşünceli tasarımın, sağlam testlerin ve oyuncunun deneyimine saygı duymanın önemi konusunda değerli dersler sağlarlar. Bu oyunlar hatalarıyla ünlü olsa da, aynı zamanda oyun endüstrisinin kaydettiği ilerlemenin de altını çiziyor ve günümüzün ilgi çekici ve sofistike oyunlarıyla tam bir tezat oluşturuyor.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası