Paper Mario: Bin Yıllık Kapı Nintendo Switch’in yeniden yapımı burada ve bu, Mario alt serisinin hayranları için büyük bir olay. Paper Mario, Nintendo’nun 64 gününden beri ortalıkta ve o zamandan beri Nintendo’nun platformlarının çoğunda birçok yineleme gördü. Bu süre boyunca farklı şekil ve biçimlere büründü; bazıları diğerlerinden daha çok beğenildi. Hiçbiri senden daha sevgili değil Bin Yıllık Kapı.
2004 yılında GameCube için piyasaya sürüldü. Bin Yıllık Kapı Orijinal Paper Mario’nun oluşturduğu geleneksel sıra tabanlı RPG formülünü geliştirdi. Çok fazla yaratıcı risk aldığından, unutulmaz orijinal karakterler yarattığından ve şimdiye kadar yapılmış en komik Nintendo oyunlarından biri olmaktan çekinmediği için yazımı ve karakterleri açısından mükemmeldi. Bu, orijinal sürüm ile bu yeniden yapım arasındaki yirmi yılda bölücü bir süreç yaşayan bir dizi için en önemli nokta olarak kabul ediliyor.
Şimdi Paper Mario: Bin Yıllık Kapı Nintendo Switch’e geri döndü ve her şeyi kendim oynadım, bu oyunun neden yeniden yapılanmaya ihtiyaç duyduğunu anlıyorum. Bin Yıllık Kapı Komedi yazımına, ilginç karakter kadrosuna ve Mario’yu daha önce hiç bulunmadığı çeşitli tuhaf durumlara yerleştirmesine verdiği önem nedeniyle neredeyse diğer Mario oyunlarından farklı. Bu, pek çok hayran üzerinde kalıcı bir etki bırakan türden bir oyundur; hatta bazı bağımsız oyunlara ilham kaynağı bile olmuştur; ancak Bin Yıllık Kapı Nintendo’dan, hayranlarından duyduğu sevginin aynısını hiç görmemişti… şu ana kadar.
Bin Yıllık Kapı özeldir
Yirmi yıl önce Paper Mario serisi zirveye ulaştı. Bin Yıllık Kapı. Nintendo, orijinal olarak Nintendo 64’te oluşturulan formülde tüm doğru iyileştirmeleri yaparak, bir nesil oyun geliştiricisini, etki sahibini, gazeteciyi ve oyuncuyu etkilemeye devam edecek bir GameCube oyunu yarattı. Gibi bir oyunla bu tür bir etkiye sahip olduğu için aynı övgüyü alamayabilir. Karanlık ruhlar öyle, ama etrafınıza bakın ve nedenini hemen fark edeceksiniz Bin Yıllık Kapı çok önemli bir maç.
Büyürken orijinal oyunu hiç oynamadım ama benim bile nostaljim var. YouTube’da kliplerini izlediğim, ilginç karakterlerin diyaloglarında ve yaratıcı bölüm temalarında sevilecek çok şey bulduğuma dair biçimlendirici anılarım var. Bu kliplerin gücüne dayanarak en azından serideki diğer oyunları denemeye devam ettim. Etkilenen tek kişi ben değilim Bin Yıllık Kapı; her türden insan tarafından seviliyor.
Tüm podcast’ler seri ve bu oyuna duyulan sevgi etrafında yapılandırılmıştır. Tekrarlanan podcast serisi için Bölüm SeçimiMax Roberts bir dizi video oyununu oynuyor ve her biri hakkında düşüncelerini aktarıyor. Açılış Bölüm Seçimi dizisi Paper Mario’daydı ve Roberts, Digital Trends’e aşkının Bin Yıllık Kapı diziyi podcast’inde öne çıkarma kararını etkiledi. Roberts, Digital Trends’e bunun, dünyasındaki tüm silindirleri, savaş sistemini, film müziğini ve yazımını harekete geçiren “mükemmel bir RPG” olduğunu söyledi.
Roberts, Digital Trends’e şunları söylüyor: “Intelligent Systems, karşılığını fazlasıyla alan oyunda bir iyileştirme yaklaşımı benimsedi.” “Oyunun zaman testinden geçtiğini düşünüyorum çünkü parçalarının toplamından daha büyük. Aşık olmadan duramayacağınız renkli bir karakter kadrosu var. Dünya benzersiz ve çeşitlidir ve geleneksel Mario tabanlı platform oyununun katılığı olmadan, Super Mario dünyasında temellenmiş hissi verir. Savaş sistemi, karmaşık olmadan strateji ve ustalığı davet edecek şekilde yapışkandır. Hepsi bir araya geldiğinde parçalar özel bir oyun ve deneyim yaratmak için bir araya geliyor.”
Oyun geliştiricileri de klasik Paper Mario RPG’lerinden ilham aldı. Dizi bu RPG köklerinden uzaklaşırken, bağımsız geliştiriciler boşluğu ilham verici deneyimlerle doldurdu. Paper Mario’dan ilham alan önemli bağımsız oyunlar arasında şunlar yer alır: Hata Masalları Ve Ekmekten Doğmuş. geliştiricileriyle konuştum Ekmekten Doğmuşİlk Paper Mario RPG’lerinin ona nasıl ilham verdiğini paylaşan.
WildArts Games’ten Gab, Digital Trends’e Paper Mario’nun etkisi sorulduğunda şunları söylüyor: “Klasik Paper Mario RPG’lerini oynarken bizde en çok yankı uyandıran şey, bu türdeki diğer oyunlardan ne kadar farklı hissettikleriydi.” “İster grafiksel ister mekanik olsun, bu oyunların her boyutunda bir kaygısızlık ve eğlence duygusu var. Ne tür bir oyuncu olursanız olun keyif alacağınız bir şey var: Sırları araştırarak seviyeleri keşfedebilir, bir grup ilginç NPC ile konuşabilir ve hikayenin sizi bundan sonra nereye götüreceğini merak edebilir veya en iyi dövüşü bulmak için rozetlerinizle oynayabilirsiniz. strateji. Bu şeyler bize gerçekten ilham verdi Ekmekten Doğmuşve Nintendo’nun bundan uzaklaşmak istiyor gibi görünmesi bizi formülü denemek konusunda daha da cesaretlendirdi.”
Bin Yıllık Kapı geride kaldı
2004’te övgüler yağdı Bin Yıllık Kapı parlıyor. En çok satan GameCube oyunu olmasa bile beklenti Nintendo ve geliştirici Intelligent Systems’ın neyin bu kadar işe yaradığına bakmasıydı. Bin Yıllık Kapı ve bunu sonraki her Paper Mario oyununda açıklayın. İşin garibi, Paper Mario serisi bunun yerine formülden saptı Bin Yıllık Kapı Bu, yeniden yapılmayı hak eden tüm zamanların klasiği olarak ölümsüzleştirilmesinde rol oynadı.
2007’ler Süper Kağıt Mario bir platform oyunuydu, 2012’de ise Çıkartma Yıldızı2016’nın Renk püskürtmeve 2020’ler Origami Kralı dikkat çekmeye yönelik savaş sistemleri vardı ve sağlam deneyim sistemlerine sahip değildi, bu da savaşlarını anlamsız bir dolgu gibi hissettiriyordu. Daha yeni Paper Mario oyunlarında orijinal karakterler açısından pek fazla özellik yoktu ki bu da oyunun en güçlü yönlerinden biri. Bin Yıllık Kapı. Bunun nedeni hakkında Nintendo EPD Yardımcı Yapımcısı Risa Tabata’dan 2020’de VGC ile yaptığımız bir röportajda biraz bilgi aldık. Tabata, “Oyunlar eğlencedir, bu yüzden oyunlarımızı oynayan insanların ‘Vay canına!’ demesini istiyorum” dedi. “Anladığım kadarıyla oyunculara bu olumlu sürprizleri vermek istiyorsak, daha önce yapılanların aynısını yapamayız.”
Paper Mario pek çok kişi tarafından sevilse de Nintendo, seriyi güncel tutmak için her yeni girişte işleri ciddi şekilde sarsmaya devam etmesi gerektiğini düşünüyordu. Hayatta kalmak için denemeler yapmanın, yeni mekanikleri test etmenin ve bir serinin konseptini sınırlarına kadar genişletmenin gerekli olduğuna inanıyorum. Daha az sevilen Paper Mario oyunlarında da pek çok harika şey bulunabilir, özellikle de muhteşem kağıt işi görselleri ve temel savaş sistemlerini kullanma istekliliği söz konusu olduğunda. Paper Mario serisi, yalnızca bir RPG serisinden çok daha uzun süredir varlığını sürdürüyor ancak pek çok hayran, sonraki her Paper Mario oyununun bu şekilde olduğu hissinden asla kurtulamadı. Bin Yıllık Kapı biraz kötü hissettim.
“Franchise’ın kağıt fikrini her zaman yeni mekanizmalara giden bir yol olarak kullandığını fark ettim; 3DS girişine kadar kağıt gibi görünmüyordu” diyor Roberts. “Tüm oyunlarda bir deney ruhu var. İronik olarak, Bin Yıllık Kapı en az denemeye sahip olabilir, bunun yerine arkasındaki fikirleri ve mekanizmaları geliştirmeye odaklanabilirsiniz. Kağıt Mario N64’te ve Süper Mario RPG’si. bence hayranları Bin Yıllık Kapı Nintendo aslında hiçbir zaman buna bağlı kalmasa da Paper Mario’nun RPG kökenleri gibi olması gerektiği fikrine sıklıkla sıkı sıkıya bağlı kalıyoruz.
Bin Yıllık Kapı yeniden yapılmayı hak etti
Harika bir şeyin eksikliği – bu durumda klasik Paper Mario RPG’leri Bin Yıllık Kapı – bir özlem yaratır ve bu insanlara ilham vermeye devam edebilir.
Nintendo’nun Paper Mario serisine devam ederek geride bıraktığı boşlukta, WildArts’tan Gab’ın “PaperVerse” olarak adlandırdığı bağımsız oyunların bir alt kümesini gördük. Bin Yıllık Kapı. Bir alt türün dedesi olmak bir onurdur Bin Yıllık Kapı beğenenlerle paylaşıyor Haydut Ve Şeytanın ruhları. Ayrıca hayranların, Metacritic gibi platformlarda yeni Paper Mario oyunlarına daha ılımlı kullanıcı puanları verdiklerini ve Arlo gibi Nintendo fenomenlerinin, Nintendo’nun dinleyeceği umuduyla hashtag’i ve #RemasterThousandYearDoor hashtag’i gibi sosyal medya hareketlerini başlattıklarını gördük. Paper Mario hayranlarından serinin köklerine dönmesi ya da devam etmesi yönünde net bir talep vardı. Bin Yıllık Kapı 3DS, Wii U veya Switch’te bulunmayan tek Paper Mario oyunu olduğu için daha erişilebilirdi.
Ve Nintendo nedenini söylemese de, bu tür bir geri dönüşe yönelik giderek artan yüksek talep karşılığını verdi. Taraftarların duyuruya tepkisi Bin Yıllık Kapı Switch’in yeniden yapımı son derece olumluydu ve ilk kritik incelemeler (benimkiler dahil) olumluydu. Bu makale için konuştuklarım da yeniden yapımı incelemeye hevesli; WildArts “bu oyunu nasıl daha da güzel hale getirmeyi başardıkları karşısında hayranlık içinde” ve “henüz gösterilmeyen bazı şeyleri ekleyip eklemediklerini merak ediyor” Roberts, yeni neslin nihayet oyunu oynamak için uygun fiyatlı araçlara sahip olmasından mutlu.
Rağmen Bin Yıllık Kapı şimdiye kadarki en yenilikçi RPG değil, komik yazımı ile cesur hamleler yapan yaratıcı bir maceraydı. Sonuç olarak, yirmi yıl boyunca oyuncuların kalplerinde ve akıllarında kaldı ve sonunda bu oyuna olan hayranlıklarının, her bakımdan oldukça fantastik bir Nintendo Switch yeniden yapımı şeklinde karşılığını aldığını gördüler.
Bir oyunun yeniden yapıldığını gördüğünüzde, genellikle geriye dönüp böyle bir yeniden yapımın neden gerekli olduğunu sormaya değer. İçinde Bin Yıllık Kapı Bu durumda, Nintendo’nun geride bıraktığı ancak oyunculara Paper Mario serisini neden sevdiklerini hatırlatmak için geri döndüğü etkili bir oyundu.
Paper Mario: Bin Yıllık Kapı Nintendo Switch için şu anda mevcut.
Editörlerin Önerileri